Kevin Carter se díky výtisku New York Times z 26. března 1993 stal jedním z nejslavnějších fotožurnalistů a držitelem Pulitzerovy ceny. Snímek, který Carter v Súdánu pořídil, však kromě zděšení vyvolal i značnou kontroverzi.
Fotografie Kevina Cartera s názvem ,,The Vulture and the Little Girl‘‘ je jedním z nejsilnějších snímků hladomoru a dodnes patří k jednomu z nejpamátnějších snímků fotožurnalistiky. Snímek zachycuje malou hladovějící dívku ležící v prachu a supa, který opodál čeká, zda se dívce podaří zvednout nebo zemře. Děvčátko se údajně snažilo dostat do nedalekého stravovacího centra OSN, ale samým vyčerpáním a hladem se zhroutilo na zem.
Aby světu přinesli svědectví o probíhajícím hladomoru, Carter a jeho přítel João Silva se připojili k operaci OSN lifeline Sudan. V knize The Bang-Bang Club: Snapshots from a Hidden War, Silva a Greg Marinovich popisují, jak jejich cesta a práce ve vesničce Ayod, kam se s Carterem vypravili, probíhala. „Když jsme přistáli, vedle runwaye čekaly matky, aby se co nejrychleji dostaly k jídlu pro své děti, které nechaly ležet nedaleko na zemi.“
Carter a Silva se rozdělili, aby nafotili co nejvíce materiálů. Fotili živé i mrtvé, dospělé i děti, všechny oběti hladomoru, který vyvolala válka. „Neuvěříš, co jsem právě vyfotil… Fotil jsem to dítě, jak klečí na kolenou a najednou se za ním objevil ten sup. A já dál fotil. Mám spoustu filmu!“ řekl Carter Silvovi, když se před odjezdem znovu setkali.
New York Times Carterův snímek supa, který pronásleduje hladovějící dítě, použil pro článek o hladomoru. Fotografie vyvolala ve čtenářích vlnu solidarity a zájmu o osud lidí v Africe trpících hladem. „Byla používána na plakátech pro získávání finančních prostředků pro humanitární organizace. Noviny a časopisy po celém světě ji publikovaly a okamžitá reakce veřejnosti byla poslat peníze jakékoli humanitární organizaci, která měla operaci v Súdánu,“ napsal Marinovich.
Snímek spustil lavinu kritiky a diskuze na téma neetické reakce k zachycené situaci. Lidé ztrhali Carterovo počínání co nejvěrohodněji zachytit dívčino utrpení místo toho, aby zvíře odehnal a děvčeti pomohl do stravovacího centra. Carter ve vydání New York Times uvedl, že supa od dítěte odehnal a to bylo schopno se zotavit a pokračovat ve své cestě. Kromě kritiky se Carterovi dostalo i uznání, a tak roku 1994 za fotografii získal Pulitzerovu cenu.